Tento reklamační řád platí pro nákup v internetovém obchodě www.ercosport.cz od 1. 1. 2014
Reklamované zboží zašlete na adresu ERCOSPORT, Smetanova 737, 390 02 Tábor, spolu s kopií faktury a popisem závady, která se vyskytla.
Zboží je potřeba vždy reklamovat u prodejce, u kterého bylo zakoupeno.
a) Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními paragrafů 1914 až 1925, paragrafů 2099 až 2117 a paragrafů 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku).
b) Prodávající odpovídá spotřebiteli za to, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal:
má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, nebo které spotřebitel očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné
věc hodí k účelu, který pro její používání prodávající uvádí, nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá
věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluvního vzorku nebo předlohy
je věc v odpovídajícím množství, míře a hmotnosti
věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době, nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud spotřebitel před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud spotřebitel vadu sám způsobil.
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Na veškeré prodávané výrobky je poskytována minimální záruční lhůta dle zákona 24 měsíců od převzetí zboží.
Záruka za jakost při převzetí se nevztahuje na škody způsobené:
neodborným použitím zboží, nesprávnou údržbou
na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
živelnými pohromami (vodou, ohněm, bleskem)
jinými vnějšími vlivy
záruka se také nevztahuje na výrobky, u kterých vypršela záruční lhůta.
Náklady spojené s dopravou zboží prodávajícímu vám budou proplaceny za splnění těchto podmínek:
reklamace bude oprávněná (nebude se jednat např. o závadu způsobenou chybným používáním, mechanickým poškozením apod.)
doložíte výši nákladů (sken účtenky za poštovné, přepravní list apod.)
Proplatit lze pouze náklady v přiměřené výši vzhledem k povaze zboží.
Např. náklady na poštovné, nikoliv za taxi službu.
Peníze vám pošleme na účet, a to nejpozději do 14 dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy nebo v hotovosti na prodejně po předchozí domluvě. Vrácení peněz poštovní poukázkou bohužel není možné.
V rámci uznané reklamace proplácíme poštovné ve výši maximálně:
balík do 3 Kg – 85,- Kč
balík od 3 Kg do 10 Kg - 110,- Kč
balík od 10 Kg - individuálně
Před odesláním zboží stav každého kusu kontrolujeme a zboží je přepravci předáváno pečlivě zabalené. I přes tuto péči se však může stát, že k Vám zásilka dorazí poškozená. Takovéto škody je nutné ihned řešit přímo s přepravcem, nikoliv s námi:
zásilku je třeba před jejím převzetím od přepravce zkontrolovat
v případě poškození zásilku nepřebírat, ale přímo s přepravcem PPL sepsat protokol o škodě.
O poškození zásilky byste nás měli co nejdříve informovat na emailové adrese eshopapex@seznam.cz. V žádném případě nepřebírejte poškozenou zásilku od přepravce a neposílejte ji nám, jelikož v tomto případě by nám přepravce odmítl reklamaci uznat. Reklamovat poškozenou zásilku může pouze její adresát/příjemce.
V případě, že Vám byl z našeho internetového obchodu doručen jiný výrobek, než byl objednán, zašlete nám jej nepoužitý bez známek používání zpět v původním obalu spolu s fakturou (případně jeho kopií). My Vám bezplatně zašleme výrobek správný a uhradíme vám náklady na zaslání zboží k nám v přiměřené výši.